Masa yg aku harapharap takkan berlaku dh pun berlaku . Perpisahan ! Kenapa bende alah nh mesti ada babi ? Kenapa mesti ada then buat semua org sedih ? Aku tatao na cakap apa . Bila kat sch aku dapat tao yg aku dapat and amel dgn nenek ta dapat . Aku speechless . Sumpah tergamam . Ta terfikir apa apa . Ta rasa sedih ta rasa gembira . Yg aku fikir na cuti then naik sch mcm biasa . Otak aku mcm blur sekejap . Ta boleh fikir apa apa . Then sampai rumah aku mcm baru sedar yg aku takkan sch lagi kat sigs , takkan jumpa amel dgn nenek kat sch , takkan ketawa sama2 , takkan pimpin tangan dgn amel lagi , takkan gurau2 lagi, takkan gosip2 lagi, takkan kutuk2 org lagi, takkan makan sama2 lagi, takkan kena mrh dgn cikgu sigs lagi, takkan terpekik terlolong kat kelas . Ya Allah kenapa mesti ada perpisahan . Kenapa ta boleh jadi mcm biasa jhea . Kenapa ta boleh jd mcm sebelum nh .

Jauh dalam hati aku kata tanak pergi, tanak tinggalkan korg semua . Tapi dlm masa yg sama, aku jugak  tanak hampakan bapak aku . Mcm2 aku boleh buat , kurang ajar dgn bapak aku, masam muka dgn bapak aku, tapi hampakan bapak aku yg aku paling ta boleh buat . Dy dh doa siang malam utk aku . Hanya Tuhan jhea tao perasan dy masa dy tao aku dapat masuk sbp . Mata dy merah mcm na nangis . Takkan aku senang2 jhea na kata tanak . Ya Allah aku betul2 dalam dilemma nh . Aku tanak tinggalkan korg lhaa . Nanti sp na buat lawak ? Sp na buli nenek ? Sp na jerit2 ? Sp na pimpin tangan amel ? Sp ? 

Dh lhaa sch campur . Seriously, aku ta reti na control2 nh . Ta reti na duduk sopan2 , ckp sopan2 . Kwn2 aku semua dh kenal sgt dgn perangai aku . Aku ta boleh na berubah dlm sekelip mata . Aku pun tanak tinggalkan family aku  . Nanti aku kena basuh baju sendiri, makan sendiri, kau fikir aku boleh buat semua tho sendiri ? 

Nih lhaa pilihan yg paling susah dlm hidup aku . Serious susah sgt . Ya Allah tolong lhaa aku . Aku tatao na buat pilihan . Bagi lhaa aku petunjuk sama ada na pergi ke sbp atau sebaliknya . Aku penat , penat sangat sangat . Penat nangis penat fikir . Kenapa aku yg dapat ? Kenapa bukan org lain yg betul2 dh berharap ? Jujur aku ckp, before nh aku ta pernah berharap na masuk sbp tho . Betul lhaa mak aku ckp, siapa yg tanak tho lhaa yg dpt and sp yg dh betul2 berharap pulak yg ta dapat .

Adikadik aku ta kasi aku pergi . Awal2 dh nangis2 . Mak aku lagi lhaa . Dy betul2 tanak aku masuk sbp . Tapi bapak aku beriye sangat . Hari jumaat nh dy ajak beli barang segala bagai . 
Allah . Aku tanak -.- Tanak sangat . Semua aku buat serba ta kena . Nanti ta aleh2 meleh jhea air mata aku nh . Mak aku pun kata, dy dh ta sanggup tgk aku nangis jhea . 

Bende yg buat aku susah sgt na pergi dr sch tho , amel dgn nenek . Hanya Allah jhea yg tao mcm mana aku sygg dyorg . Aku sygg korg sangat sangat . Saaaaayyyyyaaaaaannnngggggg sangat ! 





Aku act tkd mood langsung na update . Tho yg merepek -.-

Blogger templates